موفقیت چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه آموزشی
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رتبه دوم رتبه بندی آموزشی دانشگاه ها بر مبنای آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور شد.

موفقیت چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه آموزشی
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رتبه دوم رتبه بندی آموزشی دانشگاه ها بر مبنای آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور شد.
دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دانشگاه های پیشرو در آموزش علوم پزشکی کشور شناخته می شود گفت: بعد از چندین موفقیت بزرگ در حوزه علمی و پژوهشی در سطح کشوری و بین المللی، این بار نیز شاهد درخشش نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و کسب رتبه دوم کشوری می باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: رتبه بندی مذکور در بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور بر اساس ميزان پاسخگوئی دانشگاه ها به نيازهای جامعه درحوزه آموزش علوم پزشکی، ايجاد شرايط مناسب برای پذيرش دانشجويان بومی مناطق کمتر برخوردار و همچنين بازنگری کوريکولوم های آموزشی تدوين شده مطابق با سطح منطقه ای و ملی می باشد.
وی ادامه داد: سالیانه نظارت ها و ارزیابی های نظام های آموزشی تواٌم با ایجاد فضای رقابتی در بین دانشگاه ها انجام می گردد که این موضوع زمینه ساز ارتقاء و بهبود آموزش برای ایجاد بستر مطلوب رشد و شکوفایی دانشجویان خواهد بود، با گسترش و بهبود فضای آموزشی بر اساس عدالت و یکسان سازی، نیروی انسانی باتوجه به نیازهای آموزشی و درمانی اقشار مختلف جامعه آموزش می بیند.
دکتر هاشمی شهری از مجموعه اقدامات ارزشمند معاونت آموزشی دانشگاه و همچنین اعضای هیئت علمی که موجب ارتقاء شاخص های آموزشی و برقراری عدالت آموزشی می شود قدردانی نمود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز دراین رابطه گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بهره مندی از ۳۹۸ نفر عضو هیت علمی و همچنین برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی و برقرار سازی عدالت آموزشی و ارتقاء شاخص های سنجش شده بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه دوم اين طرح شد.
دکتر سید محمد نصیرالدین طباطبایی ادامه داد: رتبه بندی آموزشی دانشگاه در بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور بر اساس سنجش شاخص ها و معیارهایی نظیر شناسایی و ارزیابی محتوای آموزشی مبتنی برنیازهای حال و آینده جامعه، بازنگری و ارزشیابی برنامه های با رویکرد آموزش مبتنی بر توانمندی، طراحی و استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت تربیت نیروی انسانی علوم پزشکی و طراحی و همچنین استقرار نظام آموزش های مهارتی و حرفه ای در راستای ارتقای پاسخگویی نظام آموزش عالی سلامت می باشد.
وی ضمن قدردانی از مجموعه همکاران آموزش دانشگاه که در پيشبرد اهداف آموزش دانشگاه و به خصوص طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی همکاری داشته اند و همچنین تشکر ویژه ای از سرکار خانم دکتر نرجس سرگلزایی دبیر بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور افزود: هرگونه حمايت از اساتيد را که در حيطه اختيارات معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و آموزش پزشکی باشد را در دستور کار قرار خواهیم داد.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
حسین نظری جهانتیغی، زینب گلدوی
comment