شرح وظايف دفتر حقوقي


دفترحقوقي ، به منظور انجام خدمات حقوقي در جهت اجراي صحيح قوانين و مقررات در مجموعه دانشگاه، تنظيم روابط حقوقي دانشگاه با اشخاص خارج از دانشگاه به نحوي كه منافع بيت­المال و مصالح دانشگاه تامين گردد، تشكيل و تاكنون در راستاي اهداف و وظايف خود فعاليت كرده است و عهده‌دار موارد ذيل است


 - نظارت بر نحوه عقد قراردادهاي منعقده بين دانشگاه و اشخاص حقيقي يا حقوقي و تنظيم متن قراردادهاي منعقده براي واحدهاي مختلف

 - نظارت بر حسن اجراي مفاد حقوقي مندرج در متن قراردادها.

 -  حضور در جلسات دادگاه در مورد پرونده‌هاي مرتبط با دادگاه و استماع اظهارات، رد يا قبول آن از نظر مسائل حقوقي.

 -  پيگيري مسائل حقوقي و پرونده‌هاي ارجاعي در دادگاهها، ديوان عدالت اداري تا حصول نتيجه.

 -   تدوين اساسنامه‌ها و آيين نامه‌هاي مورد نياز.

 -      تنظيم شكواييه بر عليه اشخاص حقيقي و حقوقي متعرض حقوق دانشگاه در زمينه­هاي مختلف. همچنین عهده دار مواردی از قبیل : اخذ تعهد محضري، سپردن وثيقه ملكي، در رهن بردن املاك وثيقه، فك رهن، تبديل وثيقه، اخذ مبالغ تعهد اسناد وثيقه از طريق اجراي ثبت مي­باشد. دفتر حقوقي به عنوان مركزي كه كاركنان آن دانش‌آموختگان و كارشناسان حقوق بوده و بيشترين آشنايي را با قوانين و مقررات دارند، مرجع استعلام­هاي حقوقي و پاسخگوي سؤالات حقوقي بخشهاي مختلف دانشگاه مي­باشد و به موجب مقررات مربوط، ارائه مشاوره حقوقي، پيگيري و دفاع از كاركنان دانشگاه در دعاوي كه به مناسبت كار كارمند مطرح مي‌شود بر عهده دفترحقوقي است.